DE VEELOMVATTENDE VOORBEREIDING...

28-05-2016 00:00


Nog amper 3,5 maanden vooraleer we het ruime sop kiezen. Hoog tijd dus om de administratieve zaken aan te pakken. En het is pas als je er aan begint, dat je beseft hoeveel voorbereidingswerk je aan zo'n avontuur hebt. We hebben alle zaken waar we aandacht moeten aan besteden uitgewerkt in een Excel-bestand en aan de muur in de woonkamer opgehangen. Een bloemlezing wat allemaal geregeld moet worden:

-Ontslag nemen op je werk
-Huur appartement en brandverzekering opzeggen
-Nieuw adres zoeken waar we gedomicileerd kunnen worden + bijhorende administratie stadhuis
-Post laten doorsturen naar ons nieuw adres
-Onderdak zoeken voor onze twee katten
-Auto verkopen en verzekering opzeggen
-Reisbijstandsverzekering afsluiten
-Ziekenfonds en RVA contacteren
-Banken en (krediet)kaarten regelen
-Token aanvragen bij de belastingsdienst (tax-on-web)
-Internationaal paspoort
-Internationaal rijbewijs
-Vaccinaties in orde laten stellen
-Medische reisset bijeenzoeken
-Nog een laatste check bij de tandarts
-Multimedia zoals fototoestel en minilaptopje aankopen
-Meubels ergens trachten te stockeren
-Andere administratieve zaken regelen
-Vliegtickets naar Mexico aankopen
-Naamkaartjes maken om onderweg uit te wisselen met andere reizigers
-Het internet al eens afspeuren naar vrijwilligerswerk in het buitenland
-En last but not least: de nodige afscheidsfeestjes organiseren. Maar daar hoor je later meer van! :-)
 

 Vorige    Blogoverzicht   Volgende